In het huidige medialandschap gaat alle aandacht uit naar beeld. Zichtbare content. Terecht, de mens is een visueel ingesteld wezen. En een beetje lui, dat ook. Betekent dit dat andere vormen van communicatie minder kansrijk zijn? Ben je gek! Een goed stuk tekst kan wonderen verrichten. Direct mail, pakkende copy, natuurlijk werkt dat. Tenminste, als je kunt lezen.
Een medium dat de afgelopen jaren een paar stapjes terug heeft gedaan is radio. Okee, er blijft niets op je netvlies plakken, je kunt niks teruglezen en het is voorbij voor je er erg in hebt. Maar toch... maar toch... Het werkt als een malle. Juist op plekken waar de juiste zenders constant opstaan (van auto tot steiger, van fabriekshal tot kantoor), wordt een écht goede radiocommercial een oorwurm. Hoe je die maakt? Simpel: een goede briefing opstellen en mij bellen, ik schat dat ik er in mijn korte carrière al een stuk of 200 heb gemaakt. Waaronder deze voor MoveMove, vers van de pers:
Comments